Przedstawiamy wersję DEMO mapy Kaszubskie Żelazne Szlaki 94 – wersja 2022.
Mapa odwzorowuje praktycznie całą (bez kilku ostatnich km w Porcie Gdynia) linię 201, czyli tzw. Magistralę Węglową.
O mapie:
Mapa bazuje na wcześniejszych mapach, tworzonych jeszcze w trainzach 2004 i 2006. pierwotną bazą była mapa GGKB (Gdynia Główna-Kościerzyna-Bąk). Następnie Mapka ta została rozbudowana o odcinek do Wierzchucina i „ogryzki” w okolicach Czerska, Chojnic i Wierzchucina i w tej formie została wydana, a następnie zaginęła w mrokach dziejów.
Pierwszą „jaskółką”, która jednakże wiosny nie uczyniła, była wersja KZS uzupełniona przez Adamstana o misje i automatykę „gwizdania kierpocia” na stacjach i przystankach.
Następnie powstał pomysł, żeby cały projekt pociągnąć dalej. Jak się rzekło, tak się zrobiło. Duet Paweł15 i RBach (czyli ja) wzięło mapę w swoje chciwe łapki i tak zaczęła powstawać aktualna wersja.
Zupełnie od zera zostały zbudowane kolejne odcinki linii 201: od Wierzchucina, przez Maksymilianowo, Bydgoszcz Wschód aż do Nowej Wsi Wielkiej. Przy okazji powstał też kawałek linii 131 od Złotników Kujawskich do Kotomierza, razem z węzłem bydgoskim i samą stacją Bydgoszcz Główna. Niejako „rzutem na taśmę” powstały też „ogryzki” linii nr 18 od Bydgoszczy Łęgnowa do Prądów, oraz linia 356, nie wyprowadzona póki co nawet do najbliższej stacji, tylko urwana w lesie (ciąg dalszy zapewne nastąpi). Zabudowana została też „dziura” na linii 203 między Czerskiem i Chojnicami – tu ambitnie odtworzyliśmy stację Gutowiec.
Od nowa zostały zbudowane stacje Chojnice i Wierzchucin.
Podział prac był prosty – ja zbudowałem całą infrastrukturę (tory, srk, sieć trakcyjna, konfiguracja sygnalizy, SHP, pędnie itd), Paweł ubrał to w „plener”, czyli zrobił otoczenie.
W międzyczasie do projektu dołączył Lurr3x, który wyrzeźbił nam kilka nastawni i budynków. Oczywiście cały czas jest w teamie Adamstan, który odpowiada za konfigurację „misji”. W tej wersji (DEMO) misji nie ma, jest mapa i sesja „semafory”.
Uwaga: Mapa jest wydana jako DEMO. W 100% i od nowa jest zbudowany odcinek Wierzchucin-Rynkowo. Od Rynkowa są „gołe tory” (dlatego to jest demo). I najważniejsze: Cała część od Wierzchucina do Gdyni to oryginalna KZS, za jakość której NIE ODPOWIADAMY – mogą tam być rażące błędy w stacjach i szlakach. Te odcinki będą czyszczone i budowane od nowa – docelowo 100% mapy będzie zrobione od zera i prawidłowo. Tak więc prosimy nie wytykać jakichś błędów na „starej części”, bo to dopiero idzie pod modernizację.
Mapa została zbudowana w TRS2019 pre-SP1, dlatego teoretycznie jest możliwe uruchomienie jej w TANE – po zmianie trainz-buid w configach mapy i sesji i poprawieniu wpisów w kuid-table odnoszących się do dodatków niekompatybilnych – trzeba zmienić kuidy na działające w tane. Dotyczy to np systemu nasypów i wiaduktów Samplaire. Póki co, autorzy nie przewidują wydania wersji pod TANE, więc ewentualne próby prosimy prowadzić na własną odpowiedzialność.
Do mapy są dołączone paczki wsporcze. Zawarte w nich dodatki są w 100% bezbłędne, ale oczywiście obowiązuje ogólna zasada instalacji dodatków w tane/ts19: Wrzucamy wszystko, otwieramy zakładkę „otwarte do edycji” i robimy „revert” wszystkiemu, co mamy na czarno (a więc bez braków i błędów). Nadpisywanie posiadanych i poprawnych dodatków to proszenie się o kłopoty, żeby potem nie było, że nie mówiliśmy.
Trochę screenów z nowej części:
Kilka cabview nagranych z nowych odcinków: