Sygnalizacja v5

UWAGA! Skrypt nie jest kompatybilny z TRS2004 i wcześniejszymi.

Update z dnia 1 września 2012:
Zaprzestaję rozwijania wersji sygnalizacji pod 2006 i TC, z powodu braku funkcji wykorzystywanych w nowych modułach (SBL, blokada półsamoczynna itp). Paczki z sygnalizacją dla wersji poniżej TRS2009 są dostępne na życzenie.

Sygnalizacja stosowana w Polsce , Czechach i na Słowacji. Wersją bazową była sygnalizacja PKP w wersji 3 stworzona przez Erniego Souchaka i Chestera, a głównie pozostałości ocalałych wersji roboczych skryptu. Opierając się na tych materiałach, został napisany nowy skrypt, znaczne rozszerzając możliwości systemu sygnalizacji – zarówno o nowe opcje konfiguracji, wskazania sygnalizatorów, jak i możliwości samego skryptu.

Podstawowym założeniem było napisanie skryptu tak, aby komunikował się on z poprzednia wersją sygnalizacji v3, a także była możliwość prostego podmienienia wersji, zachowując wszystkie wpisane zależności. Dodatkowym zadaniem było stworzenie nowych skryptów dla wszystkich tarcz ostrzegawczych i powtarzaczy, które w starej wersji istniały jako obiekty widoczne dla AI jako „czerwone światło” (w TRS2006 maszyniści na szczęście nie zatrzymywali się na nim) – co wymuszało ustawianie tarcz na niewidzialnych kawałkach torów.

Założenia te zostały spełnione, z wyjątkiem układu „tarcza ostrzegawcza/powtarzacz w wersji 5 przypisane do semafora w wersji 3”. Z powodów programistycznych stary skrypt nie jest w stanie wysłać poprawnej informacji o swoim wskazaniu do tarczy „scenery trackside”, więc takiego układu należy unikać.

Wszystkie sygnalizatory otrzymały nowe, wysokiej jakości modele i tekstury. Aby jednak nie zwiększać zbytnio obciążenia komputera, posiadają one 1-stopniowy LOD, redukujący ilość polygonów do 10% wersji „full wypas”. Testy wykazały, że odległość przełączania dobrana jest tak, że wydajność nie spada a samej zmiany nie widać.

Zostały stworzone zupełnie nowe corony do sygnalizacji. Wszystkie semafory i tarcze posiadają wpisy w plikach config.txt, umożliwiające zwiększenie odległości postrzegania coron z dużo większej odległości, niż standardowe 300m dla coron bez żadnych wpisów. Obecnie wynosi ona 2000m dla sygnalizatorów świetlnych i 1000m dla sygnalizatorów kształtowych. Testy wykazały, że ta odległośc jest optymalna.

Cały dział nowej sygnalizacji został podzielony i opisany w następujących sekcjach:

– Sygnalizatory mające wpływ na pojazdy w grze: Semafory, tarcze zaporowe, tarcze manewrowe „zwykłe” (bez dopisków);

– Sygnalizatory nie mające wpływu na pojazdy – tarcze ostrzegawcze i sygnały powtarzające;

– Tarcze manewrowe „z dopiskami”, czyli distant i uzależniane; są one osobno, ze względu na odmienny do tarcz manewrowych „zwykłych” sposób funkcjonowania w grze.

Same spisy dodatków z wykazami KUIDów są podzielone inaczej, ze względu na obrazki – wrzucenie wszystkiego do trzech działów dałoby stronę o długości kilometra, stąd jest tak, a nie inaczej.

Całość jest spakowana jako jeden plik archiwum, ze względu na dużą ilość dodatków, co utrudniłoby ogarnięcie iluśtam wersji iluśtam plików. Ze względu na użycie bibliotek modeli, bibliotek skryptów i bibliotek „napisów”, sama aktualizacja poszczególnych sygnalizatorów jest zbędna. W przypadku jakichś zmian, udoskonaleń i poprawek wgrywa się jedynie nowe biblioteki. Ponieważ modele zostały dopracowane, sprawdzone i wszystkie błędy wyłapane, bibliotekę modeli również instaluje się raz. Natomiast to, co może być zmieniane, czyli biblioteka skryptów, jest osobno jako oddzielna paczka i należy ją aktualizować po każdym wydaniu poprawek.

Przed instalacją należy dokładnie zapoznać się z opisami. Wskazane jest także wykonanie kopii zapasowej folderu Local.

Sygnalizacja była testowana na wersjach gry: TRS2006, TRS2009, TS2010 build 49933, TS12, TS12 SP1 a także w najnowszej wersji TANE SP2. Autor dołożył wszelkich starań, aby system działał bezbłędnie, zgodnie z regułami sygnalizacji PKP i CSD/ZSR. Jednak nie mogłem przetestować wszystkich możliwych sytuacji, dlatego wszelkie uwagi i spostrzeżenia będą cenną pomocą przy udoskonalaniu programu (skryptu).

UWAGA: Instalacja sygnalizacji v5 ma wpływ na praktycznie wszystkie polskie mapy. W wersjach gry posiadanych przez Autora i współpracujących testerów aktualizacja przebiegła wlaściwie „bezboleśnie”, jednak

NIE MA MOŻLIWOŚCI ZAGWARANTOWANIA, ŻE NA KAŻDEJ MOŻLIWEJ WERSJI I KONFIGURACJI SPRZĘTU INSTALACJA PRZEBIEGNIE BEZPROBLEMOWO.

Dlatego zalecam wykonanie pełnej kopii zapasowej gry (najlepiej całego folderu) przed instalacją – jeśli coś pójdzie nie tak, można w prosty sposób odzyskać poprzedni stan.

NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA EWENTUALNĄ UTRATĘ MAP LUB DODATKÓW U UŻYTKOWNIKÓW – INSTALUJECIE TO Z WŁASNEJ WOLI I NA WŁASNE RYZYKO!!!

Dodaj komentarz