Mechaniczne rogatki przejazdowe

Ostatnie brakujące ogniwo. Rzecz z całej paczki chyba najtrudniejsza modelarsko. Rogatki starego typu, napędzane pędnią drutową, w całości wykonane w 3D. Oczywiście mają wykonaną pełną animację wszystkich elementów.

Prezentuję paczkę mechanicznych rogatek przejazdowych, we wszystkich możliwych odmianach.

Według dokumentacji, mamy następujące długości (licząc od osi obrotu do końca drąga rogatki):

2.6, 3.6, 4.6, 5.6, 6.6, 7.6, 8.6, 9.6, 10.6, 11.6, 12.6, 13.6 metra. W każdej długości mamy rogatkę lewą i prawą, do tego wersja z dzwonkiem / bez dzwonka, z siatką / bez siatki, , z podporą stałą / wahadłową. W sumie prawie 200 dodatków. Wszystko oczywiście bezproblemowo współpracuje z resztą dodatków systemu przejazdowego.

Rogatki mają jedną opcję do konfiguracji, poza oczywistym w całej paczce ZSPK nadaniem nazwy (żeby w ogóle zadziałało). Jest to ustawienie czasu dzwonienia dzwonka – od uruchomienia mechanizmu do momentu rozpoczęcia opuszczania drąga. W rogatkach z dzwonkiem nazywa się to „czas dzwonienia”, natomiast w rogatkach bez dzwonka – „czas wstępny”, no bo skoro nie mają dzwonka, to jak tu ustawić czas dzwonienia. Ale chodzi o to samo, żeby wszystkie rogatki na przejeździe zaczęły się opuszczać jednocześnie.

Zestaw oparty jest na meshlibrary i scriptlibrary i bezproblemowo działa w Trainzach od 2009 do TANE.

 

Pobieranie / download