Zbiór różnistych rzeczy, występujących przy torach kolejowych: dławiki, skrzynki EOR, dławiki, itp pierdołki.
Dławiki torowe
Drobny dodatek – a w zasadzie komplet 4 szt dodatków: dławiki torowe, używane na liniach zelektryfikowanych tam, gdzie musi być zapewnione oddzielenie prądu sygnałowego SRK od prądu trakcyjnego (z lokomotywy). Typowe zastosowanie to okolice semaforów SBL na szlaku „pod drutem”. Ustawienie jest wtedy takie – ok. 15 m za semaforem daje sie jeden komplet dławików, a 30m dalej (długość jednej szyny kolejowej) – drugi. Z tym, że jeśli dajemy pojedyncze albo podwójne to w obydwu miejscach takie same.
Tak to wygląda w realu:
a tak w Trainz:
Jeśli kogoś interesuje „o co w tym biega” – to tu zasada działania z książki „Urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego” S.Karasia:
(na rys.a w torze z lewej dławiki podwójne, z prawej – pojedynczy)
Kuid table: | |
kuid | username |
kuid:263713:800 | Dlawiki torowe pojedyncze linki zielone |
kuid:263713:801 | Dlawiki torowe pojedyncze linki czarne |
kuid:263713:802 | Dlawiki torowe podwojne linki zielone |
kuid:263713:803 | Dlawiki torowe podwojne linki czarne |
Puszka torowa do kontroli zajętości toru EON (Elektroniczny Obwód Nakładczy). Ten typ obwodów nie wymaga wbudowywania złącz izolowanych w torze, więc stosunkowo łatwo zastosować go w torach, gdzie dotychczas kontroli zajętości nie było.
Dodatek w dwóch wersjach – jako trackside, czyli obiekt przytorowy bez żadnej funkcji i jako signal (w geodecie z semaforkiem wskazującym kierunek jazdy taboru dla którego semafor podaje sygnały) – przydatny zamiast semaforów całkowicie niewidzialnych, dla określenia miejsca ustawienia sygnału. Semafor bez skryptu, działa jak semafory wbudowane (STÓJ, Zwolnij i Vmax).
EON trackside
EON signal (screen z geodety, w Maszyniście oczywiście semaforka nie widać).
Kuid table: | |
kuid | username |
kuid:263713:8210 | Puszka EON |
kuid:263713:8220 | Puszka EON semafor |