Pakiet dodatków umożliwiający stworzenie w pełni funkcjonujących skrzyżowań dróg. Oznacza to zatrzymywanie pojazdów drogowych i szynowych na czerwonym świetle.
Dodatki przeznaczone głównie dla map komunikacji miejskiej, ze względu na ilość i różnorodność dodatków, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby używać ich również na mapach „kolejowych” tam, gdzie chcemy odwzorować działające skrzyżowania ze światłami.
Dodatki w paczce są podzielone na trzy rodzaje:
– dodatki „scenery”, które poza „zmienianiem świateł” nic więcej nie potrafią;
– dodatki „crossing”, przeznaczone do kierowania ruchem samochodowym;
– dodatki „signal”, przeznaczone do kierowania ruchem pojazdami szynowymi, dla pojazdów szynowych widoczne one są jako semafory.
Podział ten to podział „funkcjonalny”, a nie „wizualny” – w ramach dodatków scenery występują np sygnalizatory tramwajowe „nieaktywne”, a w signal – sygnalizatory „kolorowe”, które zatrzymują pojazd szynowy czerwonym światłem.
Zatrzymywanie przez „signal” w pełni działa tylko na AI, pojazd kierowany przez gracza musi zatrzymać on sam, inaczej mówiąc – sygnalizator „na czerwono” można przejechać jak każdy inny. Jak ktoś lubi się bawić w „pirata tramwajowego”, to nic nie stoi na przeszkodzie 🙂
W ramach testów powstało sobie takie coś:
Chwila myślenia z kartką (albo tabelką excela), rozrysowanie faz, skonfigurowanie świateł i działa bezkolizyjnie (nie licząc jednego pirata drogowego w cysternie, który czerwone najzwyczajniej w świecie olał 🙂 ):
https://www.youtube.com/watch?v=FY3Wwo4Gm1U
Czyli „dasię”.
Całość wymaga oczywiście konfiguracji, ale ta jest w wersji „blondi-mediamarkt”, czyli dla idiotów 😀
Idea działania (jak prawdziwej sygnalizacji drogowej) opiera się na powtarzaniu zaprogramowanej sekwencji sygnałów „w kółko”. Domyślnie po wstawieniu każdy sygnalizatorek ma w programie 16 kroków, ponumerowanych od 0 do 15. Zmiana kroku następuje co 5 sekund, a dla każdego kroku można (wręcz trzeba) przypisać wyświetlany sygnał. Nie ma problemu, żeby w każdym kroku był inny, a wręcz można zrobić „choinkę” zmieniającą wskazania bez ładu i składu 🙂
Wygląda toto w ten sposób:
Jak widać, trudne to nie jest.
Po kliknięciu w nazwę sygnału otwiera się lista, z której można sobie wybrać potrzebne wskazanie:
Jest to rozwiązane tak, że na liście pokażą się tylko te wskazania, które na danym sygnalizatorze da się uzyskać. Powyższa lista to lista z sygnalizatora „zwykłego bez szaleństw”, stąd nie znajdziemy tu np. zielonego migającego lub strzałek warunkowego skrętu w lewo/prawo. Natomiast na liście sygnalizatora ze strzałką warunkową takie wskazanie już będzie:
A np w menu sygnalizatora dla pieszych i rowerowego będzie tylko czerwone, zielone i zielone migające, bo nic innego one pokazać nie umieją:
Oprócz tego jest jeden jedyny sygnalizator, posiadający jedynie możliwość ustawienia, czy w danym kroku ma coś pokazywać, czy nie, bo posiada on tylko jedno wskazanie. Mowa tu o sygnalizatorku ostrzegającym kierowców skręcających w drogę poprzeczną, że piesi mają zielone światło. Ostatnio jest on coraz częściej stosowany i ma postać jednokomorowego sygnalizatora wyświetlającego „żółtego ludzika migającego”. Tu po prostu ustalamy, w którym kroku „ludzik” ma migać, a w którym nie:
Ot i cała filozofia.
A jeśli komuś kroków zabraknie – to wystarczy kliknąć odpowiednie polecenie na dole tabelki i juz ma więcej. Należy tylko pamiętać, bo to warunek najważniejszy:
ILOŚĆ KROKÓW WE WSZYSTKICH (!) SYGNALIZATORACH W RAMACH JEDNEGO SKRZYŻOWANIA MUSI BYĆ IDENTYCZNA! ŁĄCZNIE Z PIESZYMI I OSTRZEGACZAMI!
Między skrzyżowaniami nie musi, ale jeśli robimy sygnalizację synchronizowaną – to powinna.
Aby jeszcze bardziej uprościć konfigurację, w menu są dwa dodatkowe polecenia:
„Ustaw domyślną sekwencję dla kierunku A” i taka sama dla kierunku „B”.
Są to po prostu dwa „gotowce”, umożliwiające jednym kliknięciem ustawić cały sygnalizator. Oczywiście gotowce są ze sobą zgrane i stanową swoje dokładne przeciwieństwo. W większości przypadków mając dwie drogi na krzyż nie musimy rzeźbić jakichś mega-pokręconych cykli. Po prostu jedna droga będzie miała sygnalizatory-gotowce A, druga – gotowce B i już. Użycie gotowców nie uniemożliwia nam własnej konfiguracji – możemy sobie użyć gotowca i potem go „dopracować”.
Dodatkową funkcją jest włączenie (lub wyłączenie) tarczy kontrastowej. Część sygnalizatorów tą tarczę domyślne ma, część nie ma, a odpowiednim „ptokiem” w menu możemy ustalić to indywidualnie.
Sygnalizatory podzielone są na dwa rodzaje według wielkości (średnicy) światła. Zgodnie z przepisami (ustawą o sygnalizacji) dopuszcza się dwie średnice: 200mm i 300mm – i takie też mamy w paczce.
Część sygnalizatorów występuje tylko w wersji mniejszej (200mm): sygnalizatory dla pieszych i rowerzystów, ostrzegacz (żółty ludzik) i strzałki warunkowego skrętu. Czyli pieszych, rowerów i ostrzegaczki w rozmiarze 300mm nie ma, a strzałki warunkowe dla sygnalizatorów 300mm będą jako 200mm.
Dodatkowo mamy dwie wysokości umieszczenia głowicy: niska (na wysokości 2,7m) i wysoka (na 6,5m). Wersje niskie to wersje przeznaczone do ustawienia obok drogi, a wersje wysokie – do zawieszenia nad pasem ruchu. Dodatkowo sygnalizatory 2,7m mają tarczę kontrastową domyślnie wyłączoną, a 6,5m – włączoną.
Sygnalizator z włączoną tarczą kontrastową
Sygnalizatory „crossing” posiadają punkty zaczepienia dla drogi. Samo wstawienie sygnalizatora pojazdów nie zatrzyma, należy drogę „przeciąć” i podłączyć ją do punktów w dodatku.
Sygnalizatory w wysokości 6,5m mają jedną parę punktów dokładnie pod sygnalizatorem, ze względu na umieszczanie ich nad osią pasa (drogi). Sygnalizatory 2,7m maja tych par dwie, żeby sygnalizator mógł być umieszczany po lewej lub po prawej stronie drogi. Nie jest konieczne używanie obu par na raz.
Przejazd dla pojazdów drogowych dozwolony jest przy wskazaniach: zielone, czerwone ze strzałką w lewo, czerwone ze strzałką w prawo, czerwone ze strzałką w lewo i w prawo. Dla innych wskazań pojazdy są zatrzymywane.
Sygnalizatory signal wstawia się tak, jak wszystkie inne przytorowe (są one w zakładce od semaforów), poza tym ich konfiguracja niczym się nie różni. Sygnalizatory te są umieszczone nad osią toru-drogi (6,5m) lub po prawej stronie (2,7m). Lewych nie ma i nie będzie 🙂
Przejazd dla pojazdów szynowych dozwolony (semafor „zielony”) jest przy wskazaniach: zielone, czerwone ze strzałką w lewo, czerwone ze strzałką w prawo, czerwone ze strzałką w lewo i w prawo. Dla wskazań: żółte i czerwone+żółte semafor dla AI wskazuje „pomarańczowe”, dla pozostałych – czerwone.
Oprócz całej paczki konfigurowalnej powstały cztery sygnalizatory „dla opornych”. Są to zwykłe dodatki scenery, nie posiadające żadnej konfiguracji. Wyświetlają one zawsze żółte pulsujące światło. Jak komu nie zależy na zmianach świateł, to sobie może wstawić te i zapomnieć o temacie 🙂 Jak wspomniałem, jest ich 4 sztuki – 200 i 300mm, wysokości 2,7 i 6,5m, we wszystkich czterech kombinacjach.
Wymyśliłem cały system nazw pozwalający na w miarę łatwe (chyba) odszukanie potrzebnego dodatku na liście.
Wszystkie nazwy zaczynają się od „SDR „, dla umożliwienia użycia filtra w geodecie.
Cała nazwa zbudowana jest według schematu:
SDR-średnica-ilość komór-soczewka-BS-rodzaj-wysokość.
„SDR” omówiłem wyżej.
„BS” oznacza „Bez Słupa” – planowałem też wersję z dołączonym słupem, ale mi nie wyszło 🙂
Średnica – 200 lub 300, czyli 200 lub 300mm.
Ilość komór – 1L, 2L lub 3L. Opis chyba zbędny.
Soczewka: O, L, U,R, LU, UR, LR, SL, SP, SLP, TRAM,BUS. Oznaczają one rodzaj soczewki (strzałkę lub jej brak) a także ilość i kierunek strzałek warunkowego skrętu. I tak:
– O to soczewka okrągła, kółko. Sygnalizatory ze strzałką warunkową też mają „główne” światła jako O;
– L to strzałka w lewo;
– U to strzałka w górę;
– R to strzałka w prawo;
– LU to strzałka w lewo i w górę;
– UR to strzałka w górę i w prawo;
– LR to strzałka w lewo i w prawo;
– SL to sygnalizator O ze strzałką warunkową w lewo;
– SP to sygnalizator O ze strzałką warunkową w prawo;
– SLP to sygnalizator O ze strzałką warunkową w lewo i w prawo;
– TRAM to sygnalizator tramwajowy (białe światła w kształcie belki poziomej, dwukropka i belki pionowej). Sygnalizatory TRAM występują w wersji z tabliczkami kierunkowymi i wówczas po TRAM dodane są kierunki strzałek na tabliczce (L,U,R itd, gdzie TRAM O to tramwajowy bez tabliczki);
– BUS to sygnalizator „tramwajowy” z tabliczką BUS (czyli odnoszący się do autobusów komunikacji miejskiej).
Rodzaj: SCN, CROSS i SIG, czyli Scenery (bez funkcji), Crossing (asfaltoaktywny) i SIG (szynoaktywny). Różnice opisałem wyżej.
Wysokość: 2,7m i 6,5m, tez już było.
Czyli np
„SDR 300 3 SLP BS SCN 2.7m”
to sygnalizator „duży” (300), 3-komorowy (3L), ze strzałkami warunkowymi w obie strony (SLP), scenery (SCN),na wysokości 2,7m. Prawda, że proste? 😀
sygnalizator 200mm O | sygnalizator 200mm L | sygnalizator 200mm U |
sygnalizator 200mm R | sygnalizator 200mm LU | sygnalizator 200mm UR |
sygnalizator 200mm LR | sygnalizator 200mm SL | sygnalizator 200mm SP |
sygnalizator 200mm SLP | sygnalizator 200mm TRAM O | sygnalizator 200mm TRAM L |
sygnalizator 200mm TRAM R | sygnalizator 200mm TRAM LU | sygnalizator 200mm TRAM UR |
sygnalizator 200mm TRAM LR | sygnalizator 200mm BUS | |
sygnalizator 200mm Pieszy | sygnalizator 200mm Rower | sygnalizator 200mm Ostrzegacz |
sygnalizator 300mm O | sygnalizator 300mm L | sygnalizator 300mm U |
sygnalizator 300mm R | sygnalizator 300mm LU | sygnalizator 300mm UR |
sygnalizator 300mm LR | sygnalizator 300mm SL | sygnalizator 300mm SP |
sygnalizator 300mm SLP |
Zasady (kiedy, jak, po co i dlaczego) reguluje ustawa, jednak, dla nie czytatych, w skrócie: duże (300mm) sygnalizatory daje się na drogi „główne” (przelotowe) a 200mm – na „mniej główne” i „bardziej zadupiaste” Oczywiście na całym skrzyżowaniu jeden rodzaj, według drogi „główniejszej”. Nie dotyczy to oczywiście tych sygnalizatorów, które w wersji 300 nie istnieją, czyli pieszy, rowery i ostrzegacz.
Cały tekst rozporządzenia można poczytać tutaj, ze szczególnym zwróceniem uwagi na załączniki 3.3 i 3.7.
Nie będę tu także opisywał, jak stworzyć program, bo dla prostych skrzyżowań są „gotowce” A i B, a dla dużych trzeba to i tak przemyśleć. Najlepiej rozpisać sobie na kartce, kto kiedy może jechać i kto w tym czasie powinien mieć czerwone. Dodam tylko, że program skrzyżowania ze screena tytułowego (i z filmiku) zmieścił się w 16 krokach.
Do kompletu jest kilka słupów scenery i jeden spline.
Słupy scenery to słupy z wysięgiem o długości 4,6,7 i 10m, jedna bramka o długości 10m, spline jest w postaci bramki. Wysokość poprzeczek wszystkich tych dodatków wynosi 6,5m. Oprócz tego jest jeden słup scenery prosty, o wysokości 2,7m.
Sterowanie krokami sygnalizacji odbywa się za pomocą reguły. Dodaje się ją do sesji, jak każdą inną. Nie wymaga ona żadnej konfiguracji. Reguła wysyła impulsy zmieniające kroki w sygnalizatorach, stąd nie ma (tym razem) żadnego „kontrolera” do ustawiania na mapie.
Reguła ta jednocześnie obsługuje zegary animowane ZWD, więc jeżeli używaliśmy wcześniej Reguły Zegar ZWD , to ją USUWAMY, bo inaczej zegary będą nam pokazywać bzdury 🙂
Ważne: Wskazania w geodecie nie zmieniają się, właśnie ze względu na użycie Reguły. Jednak jstnieje możliwość „przeklikania” sobie w geodecie sygnalizatorka, który aktualnie konfigurujemy, dzięki poleceniu „+1 krok” w wierszu „Licznik sekwencji”. Zmiany kroków zmieniają sygnały według naszej listy, a dla crossing i signal także oddziałują na pojazdy (same sygnalizatory w geodecie funkcjonują, nie działa jedynie Reguła).
Poniżej tabelka, z wypisanymi typami i numerami, tak dla orientacji:
Światło | ||||||||||||||||||||||
Okrąg | Lewo | Góra | Prawo | Lewo-Góra | Góra-Prawo | Lewo-Prawo | War.lewo | War.prawo | War.obie | Tramwaj | Tramwaj L | Tramwaj G | Tramwaj P | Tramwaj L-G | Tramwaj G-P | Tramwaj L-P | BUS | Pieszy | Rower | Ostrzegacz | Zawsze migające | |
200mm-2.7m scenery | 11000 | 11002 | 11001 | 11003 | 11004 | 11006 | 11005 | 11016 | 11015 | 11017 | 11007 | 11008 | 11009 | 11010 | 11011 | 11013 | 11012 | 11014 | 11018 | 11019 | 11020 | 11021 |
200mm-6.5m scenery | 11050 | 11052 | 11051 | 11053 | 11054 | 11056 | 11055 | 11066 | 11065 | 11067 | 11057 | 11058 | 11059 | 11060 | 11061 | 11063 | 11062 | 11064 | X | X | X | 11022 |
300mm-2.7m scenery | 11040 | 11042 | 11041 | 11043 | 11044 | 11046 | 11045 | 11048 | 11047 | 11049 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | 11023 |
300mm-6.5m scenery | 11030 | 11032 | 11031 | 11033 | 11034 | 11036 | 11035 | 11038 | 11037 | 11039 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | 11024 |
200mm-2.7m crossing | 11157 | 11159 | 11158 | 11160 | 11161 | 11162 | 11163 | 11164 | 11168 | 11169 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X |
200mm-6.5m crossing | 11150 | 11152 | 11151 | 11153 | 11154 | 11156 | 11155 | 11166 | 11165 | 11167 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X |
300mm-2.7m crossing | 11170 | 11171 | 11172 | 11173 | 11174 | 11175 | 11176 | 11177 | 11178 | 11179 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X |
300mm-6.5m crossing | 11180 | 11181 | 11182 | 11183 | 11184 | 11185 | 11186 | 11187 | 11188 | 11189 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X |
200mm-2.7m signal | 11190 | 11192 | 11191 | 11193 | 11194 | 11196 | 11195 | 11206 | 11205 | 11207 | 11197 | 11198 | 11199 | 11200 | 11201 | 11203 | 11202 | 11204 | X | X | X | X |
200mm-6.5m signal | 11210 | 11212 | 11211 | 11213 | 11214 | 11216 | 11215 | 11226 | 11225 | 11227 | 11217 | 11218 | 11219 | 11220 | 11221 | 11223 | 11222 | 11224 | X | X | X | X |
300mm-2.7m signal | 11240 | 11242 | 11241 | 11243 | 11244 | 11246 | 11245 | 11248 | 11247 | 11249 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X |
300mm-6.5m signal | 11230 | 11232 | 11231 | 11233 | 11234 | 11236 | 11235 | 11238 | 11237 | 11239 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X |
X-nie występuje |
KuidList, głównie dla Wujka Google, wątpię, czy humanoidy będą się w to wczytywać 🙂
SDR 200 3L O BS SCN 2.7m | kuid:263713:11000 |
SDR 200 3L U BS SCN 2.7m | kuid:263713:11001 |
SDR 200 3L L BS SCN 2.7m | kuid:263713:11002 |
SDR 200 3L R BS SCN 2.7m | kuid:263713:11003 |
SDR 200 3L LU BS SCN 2.7m | kuid:263713:11004 |
SDR 200 3L LR BS SCN 2.7m | kuid:263713:11005 |
SDR 200 3L UR BS SCN 2.7m | kuid:263713:11006 |
SDR 200 3L TRAM O BS SCN 2.7m | kuid:263713:11007 |
SDR 200 3L TRAM L BS SCN 2.7m | kuid:263713:11008 |
SDR 200 3L TRAM U BS SCN 2.7m | kuid:263713:11009 |
SDR 200 3L TRAM R BS SCN 2.7m | kuid:263713:11010 |
SDR 200 3L TRAM LU BS SCN 2.7m | kuid:263713:11011 |
SDR 200 3L TRAM LR BS SCN 2.7m | kuid:263713:11012 |
SDR 200 3L TRAM UR BS SCN 2.7m | kuid:263713:11013 |
SDR 200 3L BUS BS SCN 2.7m | kuid:263713:11014 |
SDR 200 3L SP BS SCN 2.7m | kuid:263713:11015 |
SDR 200 3L SL BS SCN 2.7m | kuid:263713:11016 |
SDR 200 3L SLP BS SCN 2.7m | kuid:263713:11017 |
SDR 200 2L PIESZY BS SCN 2.7m | kuid:263713:11018 |
SDR 200 2L ROWER BS SCN 2.7m | kuid:263713:11019 |
SDR 200 1L OSTRZEGAWCZE BS SCN 2.7m | kuid:263713:11020 |
SDR 200 3L O mig BS SCN 2.7m | kuid:263713:11021 |
SDR 200 3L O mig BS SCN 6.5m | kuid:263713:11022 |
SDR 300 3L O mig BS SCN 2.7m | kuid:263713:11023 |
SDR 300 3L O mig BS SCN 6.5m | kuid:263713:11024 |
SDR 300 3L O BS SCN 6.5m | kuid:263713:11030 |
SDR 300 3 U BS SCN 6.5m | kuid:263713:11031 |
SDR 300 3 L BS SCN 6.5m | kuid:263713:11032 |
SDR 300 3 R BS SCN 6.5m | kuid:263713:11033 |
SDR 300 3 LU BS SCN 6.5m | kuid:263713:11034 |
SDR 300 3 LR BS SCN 6.5m | kuid:263713:11035 |
SDR 300 3 UR BS SCN 6.5m | kuid:263713:11036 |
SDR 300 3 SP BS SCN 6.5m | kuid:263713:11037 |
SDR 300 3 SL BS SCN 6.5m | kuid:263713:11038 |
SDR 300 3 SLP BS SCN 6.5m | kuid:263713:11039 |
SDR 300 3L O BS SCN 2.7m | kuid:263713:11040 |
SDR 300 3 U BS SCN 2.7m | kuid:263713:11041 |
SDR 300 3 L BS SCN 2.7m | kuid:263713:11042 |
SDR 300 3 R BS SCN 2.7m | kuid:263713:11043 |
SDR 300 3 LU BS SCN 2.7m | kuid:263713:11044 |
SDR 300 3 LR BS SCN 2.7m | kuid:263713:11045 |
SDR 300 3 UR BS SCN 2.7m | kuid:263713:11046 |
SDR 300 3 SP BS SCN 2.7m | kuid:263713:11047 |
SDR 300 3 SL BS SCN 2.7m | kuid:263713:11048 |
SDR 300 3 SLP BS SCN 2.7m | kuid:263713:11049 |
SDR 200 3L O BS SCN 6.5m | kuid:263713:11050 |
SDR 200 3L U BS SCN 6.5m | kuid:263713:11051 |
SDR 200 3L L BS SCN 6.5m | kuid:263713:11052 |
SDR 200 3L R BS SCN 6.5m | kuid:263713:11053 |
SDR 200 3L LU BS SCN 6.5m | kuid:263713:11054 |
SDR 200 3L LR BS SCN 6.5m | kuid:263713:11055 |
SDR 200 3L UR BS SCN 6.5m | kuid:263713:11056 |
SDR 200 3L TRAM O BS SCN 6.5m | kuid:263713:11057 |
SDR 200 3L TRAM L BS SCN 6.5m | kuid:263713:11058 |
SDR 200 3L TRAM U BS SCN 6.5m | kuid:263713:11059 |
SDR 200 3L TRAM R BS SCN 6.5m | kuid:263713:11060 |
SDR 200 3L TRAM LU BS SCN 6.5m | kuid:263713:11061 |
SDR 200 3L TRAM LR BS SCN 6.5m | kuid:263713:11062 |
SDR 200 3L TRAM UR BS SCN 6.5m | kuid:263713:11063 |
SDR 200 3L BUS BS SCN 6.5m | kuid:263713:11064 |
SDR 200 3L SP BS SCN 6.5m | kuid:263713:11065 |
SDR 200 3L SL BS SCN 6.5m | kuid:263713:11066 |
SDR 200 3L SLP BS SCN 6.5m | kuid:263713:11067 |
SDR Regula ZEGAR/SYGNALIZATORY | kuid:263713:11100 |
SDR korona pomaranczowa | kuid2:263713:11110:1 |
SDR slup 2.7m | kuid:263713:11120 |
SDR slup 6.5m 1 pas 4m | kuid:263713:11121 |
SDR slup 6.5m 2 pasy 6m | kuid:263713:11122 |
SDR slup 6.5m 2 pasy 7m | kuid:263713:11123 |
SDR slup 6.5m 3 pasy 10m | kuid:263713:11124 |
SDR bramka h=6.5m d=10m | kuid:263713:11125 |
SDR bramka spline 6.5m | kuid2:263713:11126:1 |
SDR 200 3L O BS CROSS 6.5m | kuid:263713:11150 |
SDR 200 3L U BS CROSS 6.5m | kuid:263713:11151 |
SDR 200 3L L BS CROSS 6.5m | kuid:263713:11152 |
SDR 200 3L R BS CROSS 6.5m | kuid:263713:11153 |
SDR 200 3L LU BS CROSS 6.5m | kuid:263713:11154 |
SDR 200 3L LR BS CROSS 6.5m | kuid:263713:11155 |
SDR 200 3L UR BS CROSS 6.5m | kuid:263713:11156 |
SDR 200 3L O BS CROSS 2.7m | kuid:263713:11157 |
SDR 200 3L U BS CROSS 2.7m | kuid:263713:11158 |
SDR 200 3L L BS CROSS 2.7m | kuid:263713:11159 |
SDR 200 3L R BS CROSS 2.7m | kuid:263713:11160 |
SDR 200 3L LU BS CROSS 2.7m | kuid:263713:11161 |
SDR 200 3L UR BS CROSS 2.7m | kuid:263713:11162 |
SDR 200 3L LR BS CROSS 2.7m | kuid:263713:11163 |
SDR 200 3L SL BS CROSS 2.7m | kuid:263713:11164 |
SDR 200 3L SP BS CROSS 6.5m | kuid:263713:11165 |
SDR 200 3L SL BS CROSS 6.5m | kuid:263713:11166 |
SDR 200 3L SLP BS CROSS 6.5m | kuid:263713:11167 |
SDR 200 3L SP BS CROSS 2.7m | kuid:263713:11168 |
SDR 200 3L SLP BS CROSS 2.7m | kuid:263713:11169 |
SDR 300 3L O BS CROSS 2.7m | kuid:263713:11170 |
SDR 300 3 L BS CROSS 2.7m | kuid:263713:11171 |
SDR 300 3 U BS CROSS 2.7m | kuid:263713:11172 |
SDR 300 3 R BS CROSS 2.7m | kuid:263713:11173 |
SDR 300 3 LU BS CROSS 2.7m | kuid:263713:11174 |
SDR 300 3 UR BS CROSS 2.7m | kuid:263713:11175 |
SDR 300 3 LR BS CROSS 2.7m | kuid:263713:11176 |
SDR 300 3 SL BS CROSS 2.7m | kuid:263713:11177 |
SDR 300 3 SP BS CROSS 2.7m | kuid:263713:11178 |
SDR 300 3 SLP BS CROSS 2.7m | kuid:263713:11179 |
SDR 300 3L O BS CROSS 6.5m | kuid:263713:11180 |
SDR 300 3 L BS CROSS 6.5m | kuid:263713:11181 |
SDR 300 3 U BS CROSS 6.5m | kuid:263713:11182 |
SDR 300 3 R BS CROSS 6.5m | kuid:263713:11183 |
SDR 300 3 LU BS CROSS 6.5m | kuid:263713:11184 |
SDR 300 3 UR BS CROSS 6.5m | kuid:263713:11185 |
SDR 300 3 LR BS CROSS 6.5m | kuid:263713:11186 |
SDR 300 3 SL BS CROSS 6.5m | kuid:263713:11187 |
SDR 300 3 SP BS CROSS 6.5m | kuid:263713:11188 |
SDR 300 3 SLP BS CROSS 6.5m | kuid:263713:11189 |
SDR 200 3L O BS SIG 2.7m | kuid:263713:11190 |
SDR 200 3L U BS SIG 2.7m | kuid:263713:11191 |
SDR 200 3L L BS SIG 2.7m | kuid:263713:11192 |
SDR 200 3L R BS SIG 2.7m | kuid:263713:11193 |
SDR 200 3L LU BS SIG 2.7m | kuid:263713:11194 |
SDR 200 3L LR BS SIG 2.7m | kuid:263713:11195 |
SDR 200 3L UR BS SIG 2.7m | kuid:263713:11196 |
SDR 200 3L TRAM O BS SIG 2.7m | kuid:263713:11197 |
SDR 200 3L TRAM L BS SIG 2.7m | kuid:263713:11198 |
SDR 200 3L TRAM U BS SIG 2.7m | kuid:263713:11199 |
SDR 200 3L TRAM R BS SIG 2.7m | kuid:263713:11200 |
SDR 200 3L TRAM LU BS SIG 2.7m | kuid:263713:11201 |
SDR 200 3L TRAM LR BS SIG 2.7m | kuid:263713:11202 |
SDR 200 3L TRAM UR BS SIG 2.7m | kuid:263713:11203 |
SDR 200 3L BUS BS SIG 2.7m | kuid:263713:11204 |
SDR 200 3L SP BS SIG 2.7m | kuid:263713:11205 |
SDR 200 3L SL BS SIG 2.7m | kuid:263713:11206 |
SDR 200 3L SLP BS SIG 2.7m | kuid:263713:11207 |
SDR 200 3L O BS SIG 6.5m | kuid:263713:11210 |
SDR 200 3L U BS SIG 6.5m | kuid:263713:11211 |
SDR 200 3L L BS SIG 6.5m | kuid:263713:11212 |
SDR 200 3L R BS SIG 6.5m | kuid:263713:11213 |
SDR 200 3L LU BS SIG 6.5m | kuid:263713:11214 |
SDR 200 3L LR BS SIG 6.5m | kuid:263713:11215 |
SDR 200 3L UR BS SIG 6.5m | kuid:263713:11216 |
SDR 200 3L TRAM O BS SIG 6.5m | kuid:263713:11217 |
SDR 200 3L TRAM L BS SIG 6.5m | kuid:263713:11218 |
SDR 200 3L TRAM U BS SIG 6.5m | kuid:263713:11219 |
SDR 200 3L TRAM R BS SIG 6.5m | kuid:263713:11220 |
SDR 200 3L TRAM LU BS SIG 6.5m | kuid:263713:11221 |
SDR 200 3L TRAM LR BS SIG 6.5m | kuid:263713:11222 |
SDR 200 3L TRAM UR BS SIG 6.5m | kuid:263713:11223 |
SDR 200 3L BUS BS SIG 6.5m | kuid:263713:11224 |
SDR 200 3L SP BS SIG 6.5m | kuid:263713:11225 |
SDR 200 3L SL BS SIG 6.5m | kuid:263713:11226 |
SDR 200 3L SLP BS SIG 6.5m | kuid:263713:11227 |
SDR 300 3L O BS SIG 6.5m | kuid:263713:11230 |
SDR 300 3 U BS SIG 6.5m | kuid:263713:11231 |
SDR 300 3 L BS SIG 6.5m | kuid:263713:11232 |
SDR 300 3 R BS SIG 6.5m | kuid:263713:11233 |
SDR 300 3 LU BS SIG 6.5m | kuid:263713:11234 |
SDR 300 3 LR BS SIG 6.5m | kuid:263713:11235 |
SDR 300 3 UR BS SIG 6.5m | kuid:263713:11236 |
SDR 300 3 SP BS SIG 6.5m | kuid:263713:11237 |
SDR 300 3 SL BS SIG 6.5m | kuid:263713:11238 |
SDR 300 3 SLP BS SIG 6.5m | kuid:263713:11239 |
SDR 300 3L O BS SIG 2.7m | kuid:263713:11240 |
SDR 300 3 U BS SIG 2.7m | kuid:263713:11241 |
SDR 300 3 L BS SIG 2.7m | kuid:263713:11242 |
SDR 300 3 R BS SIG 2.7m | kuid:263713:11243 |
SDR 300 3 LU BS SIG 2.7m | kuid:263713:11244 |
SDR 300 3 LR BS SIG 2.7m | kuid:263713:11245 |
SDR 300 3 UR BS SIG 2.7m | kuid:263713:11246 |
SDR 300 3 SP BS SIG 2.7m | kuid:263713:11247 |
SDR 300 3 SL BS SIG 2.7m | kuid:263713:11248 |
SDR 300 3 SLP BS SIG 2.7m | kuid:263713:11249 |
W „napisach końcowych” podziękowania dla dwóch osób z Polish Trainz Team Forum:
– Jacek: za rzucenie pomysłu, bez tego tych dodatków by po prostu nie było,
– Żółwik (aka Rzuf aka włóŻ) – za kilka pomysłów na usprawnienie i za zdjęcie tarczy kontrastowej, którego użyłem.
Paczka przeznaczona jest dla TRS2006-TANE.