System polskiej sygnalizacji drogowej

Pakiet dodatków umożliwiający stworzenie w pełni funkcjonujących skrzyżowań dróg. Oznacza to zatrzymywanie pojazdów drogowych i szynowych na czerwonym świetle.

Dodatki przeznaczone głównie dla map komunikacji miejskiej, ze względu na ilość i różnorodność dodatków, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby używać ich również na mapach „kolejowych” tam, gdzie chcemy odwzorować działające skrzyżowania ze światłami.

Dodatki w paczce są podzielone na trzy rodzaje:

– dodatki „scenery”, które poza „zmienianiem świateł” nic więcej nie potrafią;

– dodatki „crossing”, przeznaczone do kierowania ruchem samochodowym;

– dodatki „signal”, przeznaczone do kierowania ruchem pojazdami szynowymi, dla pojazdów szynowych widoczne one są jako semafory.

Podział ten to podział „funkcjonalny”, a nie „wizualny” – w ramach dodatków scenery występują np sygnalizatory tramwajowe „nieaktywne”, a w signal – sygnalizatory „kolorowe”, które zatrzymują pojazd szynowy czerwonym światłem.

Zatrzymywanie przez „signal” w pełni działa tylko na AI, pojazd kierowany przez gracza musi zatrzymać on sam, inaczej mówiąc – sygnalizator „na czerwono” można przejechać jak każdy inny. Jak ktoś lubi się bawić w „pirata tramwajowego”, to nic nie stoi na przeszkodzie 🙂

W ramach testów powstało sobie takie coś:

Chwila myślenia z kartką (albo tabelką excela), rozrysowanie faz, skonfigurowanie świateł i działa bezkolizyjnie (nie licząc jednego pirata drogowego w cysternie, który czerwone najzwyczajniej w świecie olał 🙂 ):

https://www.youtube.com/watch?v=FY3Wwo4Gm1U

Czyli „dasię”.

Całość wymaga oczywiście konfiguracji, ale ta jest w wersji „blondi-mediamarkt”, czyli dla idiotów 😀

Idea działania (jak prawdziwej sygnalizacji drogowej) opiera się na powtarzaniu zaprogramowanej sekwencji sygnałów „w kółko”. Domyślnie po wstawieniu każdy sygnalizatorek ma w programie 16 kroków, ponumerowanych od 0 do 15. Zmiana kroku następuje co 5 sekund, a dla każdego kroku można (wręcz trzeba) przypisać wyświetlany sygnał. Nie ma problemu, żeby w każdym kroku był inny, a wręcz można zrobić „choinkę” zmieniającą wskazania bez ładu i składu 🙂

Wygląda toto w ten sposób:

Jak widać, trudne to nie jest.

Po kliknięciu w nazwę sygnału otwiera się lista, z której można sobie wybrać potrzebne wskazanie:

Jest to rozwiązane tak, że na liście pokażą się tylko te wskazania, które na danym sygnalizatorze da się uzyskać. Powyższa lista to lista z sygnalizatora „zwykłego bez szaleństw”, stąd nie znajdziemy tu np. zielonego migającego lub strzałek warunkowego skrętu w lewo/prawo. Natomiast na liście sygnalizatora ze strzałką warunkową takie wskazanie już będzie:

A np w menu sygnalizatora dla pieszych i rowerowego będzie tylko czerwone, zielone i zielone migające, bo nic innego one pokazać nie umieją:

Oprócz tego jest jeden jedyny sygnalizator, posiadający jedynie możliwość ustawienia, czy w danym kroku ma coś pokazywać, czy nie, bo posiada on tylko jedno wskazanie. Mowa tu o sygnalizatorku ostrzegającym kierowców skręcających w drogę poprzeczną, że piesi mają zielone światło. Ostatnio jest on coraz częściej stosowany i ma postać jednokomorowego sygnalizatora wyświetlającego „żółtego ludzika migającego”. Tu po prostu ustalamy, w którym kroku „ludzik” ma migać, a w którym nie:

Ot i cała filozofia.

A jeśli komuś kroków zabraknie – to wystarczy kliknąć odpowiednie polecenie na dole tabelki i juz ma więcej. Należy tylko pamiętać, bo to warunek najważniejszy:

ILOŚĆ KROKÓW WE WSZYSTKICH (!) SYGNALIZATORACH W RAMACH JEDNEGO SKRZYŻOWANIA MUSI BYĆ IDENTYCZNA! ŁĄCZNIE Z PIESZYMI I OSTRZEGACZAMI!

Między skrzyżowaniami nie musi, ale jeśli robimy sygnalizację synchronizowaną – to powinna.

Aby jeszcze bardziej uprościć konfigurację, w menu są dwa dodatkowe polecenia:

„Ustaw domyślną sekwencję dla kierunku A” i taka sama dla kierunku „B”.

Są to po prostu dwa „gotowce”, umożliwiające jednym kliknięciem ustawić cały sygnalizator. Oczywiście gotowce są ze sobą zgrane i stanową swoje dokładne przeciwieństwo. W większości przypadków mając dwie drogi na krzyż nie musimy rzeźbić jakichś mega-pokręconych cykli. Po prostu jedna droga będzie miała sygnalizatory-gotowce A, druga – gotowce B i już. Użycie gotowców nie uniemożliwia nam własnej konfiguracji – możemy sobie użyć gotowca i potem go „dopracować”.

Dodatkową funkcją jest włączenie (lub wyłączenie) tarczy kontrastowej. Część sygnalizatorów tą tarczę domyślne ma, część nie ma, a odpowiednim „ptokiem” w menu możemy ustalić to indywidualnie.

Sygnalizatory podzielone są na dwa rodzaje według wielkości (średnicy) światła. Zgodnie z przepisami (ustawą o sygnalizacji) dopuszcza się dwie średnice: 200mm i 300mm – i takie też mamy w paczce.

Część sygnalizatorów występuje tylko w wersji mniejszej (200mm): sygnalizatory dla pieszych i rowerzystów, ostrzegacz (żółty ludzik) i strzałki warunkowego skrętu. Czyli pieszych, rowerów i ostrzegaczki w rozmiarze 300mm nie ma, a strzałki warunkowe dla sygnalizatorów 300mm będą jako 200mm.

Dodatkowo mamy dwie wysokości umieszczenia głowicy: niska (na wysokości 2,7m) i wysoka (na 6,5m). Wersje niskie to wersje przeznaczone do ustawienia obok drogi, a wersje wysokie – do zawieszenia nad pasem ruchu. Dodatkowo sygnalizatory 2,7m mają tarczę kontrastową domyślnie wyłączoną, a 6,5m – włączoną.

Sygnalizator z włączoną tarczą kontrastową


Sygnalizatory „crossing” posiadają punkty zaczepienia dla drogi. Samo wstawienie sygnalizatora pojazdów nie zatrzyma, należy drogę „przeciąć” i podłączyć ją do punktów w dodatku.

Sygnalizatory w wysokości 6,5m mają jedną parę punktów dokładnie pod sygnalizatorem, ze względu na umieszczanie ich nad osią pasa (drogi). Sygnalizatory 2,7m maja tych par dwie, żeby sygnalizator mógł być umieszczany po lewej lub po prawej stronie drogi. Nie jest konieczne używanie obu par na raz.

Przejazd dla pojazdów drogowych dozwolony jest przy wskazaniach: zielone, czerwone ze strzałką w lewo, czerwone ze strzałką w prawo, czerwone ze strzałką w lewo i w prawo. Dla innych wskazań pojazdy są zatrzymywane.

Sygnalizatory signal wstawia się tak, jak wszystkie inne przytorowe (są one w zakładce od semaforów), poza tym ich konfiguracja niczym się nie różni. Sygnalizatory te są umieszczone nad osią toru-drogi (6,5m) lub po prawej stronie (2,7m). Lewych nie ma i nie będzie 🙂

Przejazd dla pojazdów szynowych dozwolony (semafor „zielony”) jest przy wskazaniach: zielone, czerwone ze strzałką w lewo, czerwone ze strzałką w prawo, czerwone ze strzałką w lewo i w prawo. Dla wskazań: żółte i czerwone+żółte semafor dla AI wskazuje „pomarańczowe”, dla pozostałych – czerwone.


Oprócz całej paczki konfigurowalnej powstały cztery sygnalizatory „dla opornych”. Są to zwykłe dodatki scenery, nie posiadające żadnej konfiguracji. Wyświetlają one zawsze żółte pulsujące światło. Jak komu nie zależy na zmianach świateł, to sobie może wstawić te i zapomnieć o temacie 🙂 Jak wspomniałem, jest ich 4 sztuki – 200 i 300mm, wysokości 2,7 i 6,5m, we wszystkich czterech kombinacjach.


Wymyśliłem cały system nazw pozwalający na w miarę łatwe (chyba) odszukanie potrzebnego dodatku na liście.

Wszystkie nazwy zaczynają się od „SDR „, dla umożliwienia użycia filtra w geodecie.

Cała nazwa zbudowana jest według schematu:

SDR-średnica-ilość komór-soczewka-BS-rodzaj-wysokość.

„SDR” omówiłem wyżej.

„BS” oznacza „Bez Słupa” – planowałem też wersję z dołączonym słupem, ale mi nie wyszło 🙂

Średnica – 200 lub 300, czyli 200 lub 300mm.

Ilość komór – 1L, 2L lub 3L. Opis chyba zbędny.

Soczewka: O, L, U,R, LU, UR, LR, SL, SP, SLP, TRAM,BUS. Oznaczają one rodzaj soczewki (strzałkę lub jej brak) a także ilość i kierunek strzałek warunkowego skrętu. I tak:
– O to soczewka okrągła, kółko. Sygnalizatory ze strzałką warunkową też mają „główne” światła jako O;
– L to strzałka w lewo;
– U to strzałka w górę;
– R to strzałka w prawo;
– LU to strzałka w lewo i w górę;
– UR to strzałka w górę i w prawo;
– LR to strzałka w lewo i w prawo;
– SL to sygnalizator O ze strzałką warunkową w lewo;
– SP to sygnalizator O ze strzałką warunkową w prawo;
– SLP to sygnalizator O ze strzałką warunkową w lewo i w prawo;
– TRAM to sygnalizator tramwajowy (białe światła w kształcie belki poziomej, dwukropka i belki pionowej). Sygnalizatory TRAM występują w wersji z tabliczkami kierunkowymi i wówczas po TRAM dodane są kierunki strzałek na tabliczce (L,U,R itd, gdzie TRAM O to tramwajowy bez tabliczki);
– BUS to sygnalizator „tramwajowy” z tabliczką BUS (czyli odnoszący się do autobusów komunikacji miejskiej).

Rodzaj: SCN, CROSS i SIG, czyli Scenery (bez funkcji), Crossing (asfaltoaktywny) i SIG (szynoaktywny). Różnice opisałem wyżej.

Wysokość: 2,7m i 6,5m, tez już było.

Czyli np

„SDR 300 3 SLP BS SCN 2.7m”

to sygnalizator „duży” (300), 3-komorowy (3L), ze strzałkami warunkowymi w obie strony (SLP), scenery (SCN),na wysokości 2,7m. Prawda, że proste? 😀

sygnalizator 200mm O sygnalizator 200mm L sygnalizator 200mm U
sygnalizator 200mm R sygnalizator 200mm LU sygnalizator 200mm UR
sygnalizator 200mm LR sygnalizator 200mm SL sygnalizator 200mm SP
sygnalizator 200mm SLP sygnalizator 200mm TRAM O sygnalizator 200mm TRAM L
sygnalizator 200mm TRAM R sygnalizator 200mm TRAM LU sygnalizator 200mm TRAM UR
sygnalizator 200mm TRAM LR sygnalizator 200mm BUS
sygnalizator 200mm Pieszy sygnalizator 200mm Rower sygnalizator 200mm Ostrzegacz
sygnalizator 300mm O sygnalizator 300mm L sygnalizator 300mm U
sygnalizator 300mm R sygnalizator 300mm LU sygnalizator 300mm UR
sygnalizator 300mm LR sygnalizator 300mm SL sygnalizator 300mm SP
sygnalizator 300mm SLP

Zasady (kiedy, jak, po co i dlaczego) reguluje ustawa, jednak, dla nie czytatych, w skrócie: duże (300mm) sygnalizatory daje się na drogi „główne” (przelotowe) a 200mm – na „mniej główne” i „bardziej zadupiaste” Oczywiście na całym skrzyżowaniu jeden rodzaj, według drogi „główniejszej”. Nie dotyczy to oczywiście tych sygnalizatorów, które w wersji 300 nie istnieją, czyli pieszy, rowery i ostrzegacz.

Cały tekst rozporządzenia można poczytać tutaj, ze szczególnym zwróceniem uwagi na załączniki 3.3 i 3.7.

Nie będę tu także opisywał, jak stworzyć program, bo dla prostych skrzyżowań są „gotowce” A i B, a dla dużych trzeba to i tak przemyśleć. Najlepiej rozpisać sobie na kartce, kto kiedy może jechać i kto w tym czasie powinien mieć czerwone. Dodam tylko, że program skrzyżowania ze screena tytułowego (i z filmiku) zmieścił się w 16 krokach.


Do kompletu jest kilka słupów scenery i jeden spline.

Słupy scenery to słupy z wysięgiem o długości 4,6,7 i 10m, jedna bramka o długości 10m, spline jest w postaci bramki. Wysokość poprzeczek wszystkich tych dodatków wynosi 6,5m. Oprócz tego jest jeden słup scenery prosty, o wysokości 2,7m.


Sterowanie krokami sygnalizacji odbywa się za pomocą reguły. Dodaje się ją do sesji, jak każdą inną. Nie wymaga ona żadnej konfiguracji. Reguła wysyła impulsy zmieniające kroki w sygnalizatorach, stąd nie ma (tym razem) żadnego „kontrolera” do ustawiania na mapie.

Reguła ta jednocześnie obsługuje zegary animowane ZWD, więc jeżeli używaliśmy wcześniej Reguły Zegar ZWD , to ją USUWAMY, bo inaczej zegary będą nam pokazywać bzdury 🙂

Ważne: Wskazania w geodecie nie zmieniają się, właśnie ze względu na użycie Reguły. Jednak jstnieje możliwość „przeklikania” sobie w geodecie sygnalizatorka, który aktualnie konfigurujemy, dzięki poleceniu „+1 krok” w wierszu „Licznik sekwencji”. Zmiany kroków zmieniają sygnały według naszej listy, a dla crossing i signal także oddziałują na pojazdy (same sygnalizatory w geodecie funkcjonują, nie działa jedynie Reguła).


Poniżej tabelka, z wypisanymi typami i numerami, tak dla orientacji:

Światło
Okrąg Lewo Góra Prawo Lewo-Góra Góra-Prawo Lewo-Prawo War.lewo War.prawo War.obie Tramwaj Tramwaj L Tramwaj G Tramwaj P Tramwaj L-G Tramwaj G-P Tramwaj L-P BUS Pieszy Rower Ostrzegacz Zawsze migające
200mm-2.7m scenery 11000 11002 11001 11003 11004 11006 11005 11016 11015 11017 11007 11008 11009 11010 11011 11013 11012 11014 11018 11019 11020 11021
200mm-6.5m scenery 11050 11052 11051 11053 11054 11056 11055 11066 11065 11067 11057 11058 11059 11060 11061 11063 11062 11064 X X X 11022
300mm-2.7m scenery 11040 11042 11041 11043 11044 11046 11045 11048 11047 11049 X X X X X X X X X X X 11023
300mm-6.5m scenery 11030 11032 11031 11033 11034 11036 11035 11038 11037 11039 X X X X X X X X X X X 11024
200mm-2.7m crossing 11157 11159 11158 11160 11161 11162 11163 11164 11168 11169 X X X X X X X X X X X X
200mm-6.5m crossing 11150 11152 11151 11153 11154 11156 11155 11166 11165 11167 X X X X X X X X X X X X
300mm-2.7m crossing 11170 11171 11172 11173 11174 11175 11176 11177 11178 11179 X X X X X X X X X X X X
300mm-6.5m crossing 11180 11181 11182 11183 11184 11185 11186 11187 11188 11189 X X X X X X X X X X X X
200mm-2.7m signal 11190 11192 11191 11193 11194 11196 11195 11206 11205 11207 11197 11198 11199 11200 11201 11203 11202 11204 X X X X
200mm-6.5m signal 11210 11212 11211 11213 11214 11216 11215 11226 11225 11227 11217 11218 11219 11220 11221 11223 11222 11224 X X X X
300mm-2.7m signal 11240 11242 11241 11243 11244 11246 11245 11248 11247 11249 X X X X X X X X X X X X
300mm-6.5m signal 11230 11232 11231 11233 11234 11236 11235 11238 11237 11239 X X X X X X X X X X X X
X-nie występuje

KuidList, głównie dla Wujka Google, wątpię, czy humanoidy będą się w to wczytywać 🙂

SDR 200 3L O BS SCN 2.7m kuid:263713:11000
SDR 200 3L U BS SCN 2.7m kuid:263713:11001
SDR 200 3L L BS SCN 2.7m kuid:263713:11002
SDR 200 3L R BS SCN 2.7m kuid:263713:11003
SDR 200 3L LU BS SCN 2.7m kuid:263713:11004
SDR 200 3L LR BS SCN 2.7m kuid:263713:11005
SDR 200 3L UR BS SCN 2.7m kuid:263713:11006
SDR 200 3L TRAM O BS SCN 2.7m kuid:263713:11007
SDR 200 3L TRAM L BS SCN 2.7m kuid:263713:11008
SDR 200 3L TRAM U BS SCN 2.7m kuid:263713:11009
SDR 200 3L TRAM R BS SCN 2.7m kuid:263713:11010
SDR 200 3L TRAM LU BS SCN 2.7m kuid:263713:11011
SDR 200 3L TRAM LR BS SCN 2.7m kuid:263713:11012
SDR 200 3L TRAM UR BS SCN 2.7m kuid:263713:11013
SDR 200 3L BUS BS SCN 2.7m kuid:263713:11014
SDR 200 3L SP BS SCN 2.7m kuid:263713:11015
SDR 200 3L SL BS SCN 2.7m kuid:263713:11016
SDR 200 3L SLP BS SCN 2.7m kuid:263713:11017
SDR 200 2L PIESZY BS SCN 2.7m kuid:263713:11018
SDR 200 2L ROWER BS SCN 2.7m kuid:263713:11019
SDR 200 1L OSTRZEGAWCZE BS SCN 2.7m kuid:263713:11020
SDR 200 3L O mig BS SCN 2.7m kuid:263713:11021
SDR 200 3L O mig BS SCN 6.5m kuid:263713:11022
SDR 300 3L O mig BS SCN 2.7m kuid:263713:11023
SDR 300 3L O mig BS SCN 6.5m kuid:263713:11024
SDR 300 3L O BS SCN 6.5m kuid:263713:11030
SDR 300 3 U BS SCN 6.5m kuid:263713:11031
SDR 300 3 L BS SCN 6.5m kuid:263713:11032
SDR 300 3 R BS SCN 6.5m kuid:263713:11033
SDR 300 3 LU BS SCN 6.5m kuid:263713:11034
SDR 300 3 LR BS SCN 6.5m kuid:263713:11035
SDR 300 3 UR BS SCN 6.5m kuid:263713:11036
SDR 300 3 SP BS SCN 6.5m kuid:263713:11037
SDR 300 3 SL BS SCN 6.5m kuid:263713:11038
SDR 300 3 SLP BS SCN 6.5m kuid:263713:11039
SDR 300 3L O BS SCN 2.7m kuid:263713:11040
SDR 300 3 U BS SCN 2.7m kuid:263713:11041
SDR 300 3 L BS SCN 2.7m kuid:263713:11042
SDR 300 3 R BS SCN 2.7m kuid:263713:11043
SDR 300 3 LU BS SCN 2.7m kuid:263713:11044
SDR 300 3 LR BS SCN 2.7m kuid:263713:11045
SDR 300 3 UR BS SCN 2.7m kuid:263713:11046
SDR 300 3 SP BS SCN 2.7m kuid:263713:11047
SDR 300 3 SL BS SCN 2.7m kuid:263713:11048
SDR 300 3 SLP BS SCN 2.7m kuid:263713:11049
SDR 200 3L O BS SCN 6.5m kuid:263713:11050
SDR 200 3L U BS SCN 6.5m kuid:263713:11051
SDR 200 3L L BS SCN 6.5m kuid:263713:11052
SDR 200 3L R BS SCN 6.5m kuid:263713:11053
SDR 200 3L LU BS SCN 6.5m kuid:263713:11054
SDR 200 3L LR BS SCN 6.5m kuid:263713:11055
SDR 200 3L UR BS SCN 6.5m kuid:263713:11056
SDR 200 3L TRAM O BS SCN 6.5m kuid:263713:11057
SDR 200 3L TRAM L BS SCN 6.5m kuid:263713:11058
SDR 200 3L TRAM U BS SCN 6.5m kuid:263713:11059
SDR 200 3L TRAM R BS SCN 6.5m kuid:263713:11060
SDR 200 3L TRAM LU BS SCN 6.5m kuid:263713:11061
SDR 200 3L TRAM LR BS SCN 6.5m kuid:263713:11062
SDR 200 3L TRAM UR BS SCN 6.5m kuid:263713:11063
SDR 200 3L BUS BS SCN 6.5m kuid:263713:11064
SDR 200 3L SP BS SCN 6.5m kuid:263713:11065
SDR 200 3L SL BS SCN 6.5m kuid:263713:11066
SDR 200 3L SLP BS SCN 6.5m kuid:263713:11067
SDR Regula ZEGAR/SYGNALIZATORY kuid:263713:11100
SDR korona pomaranczowa kuid2:263713:11110:1
SDR slup 2.7m kuid:263713:11120
SDR slup 6.5m 1 pas 4m kuid:263713:11121
SDR slup 6.5m 2 pasy 6m kuid:263713:11122
SDR slup 6.5m 2 pasy 7m kuid:263713:11123
SDR slup 6.5m 3 pasy 10m kuid:263713:11124
SDR bramka h=6.5m d=10m kuid:263713:11125
SDR bramka spline 6.5m kuid2:263713:11126:1
SDR 200 3L O BS CROSS 6.5m kuid:263713:11150
SDR 200 3L U BS CROSS 6.5m kuid:263713:11151
SDR 200 3L L BS CROSS 6.5m kuid:263713:11152
SDR 200 3L R BS CROSS 6.5m kuid:263713:11153
SDR 200 3L LU BS CROSS 6.5m kuid:263713:11154
SDR 200 3L LR BS CROSS 6.5m kuid:263713:11155
SDR 200 3L UR BS CROSS 6.5m kuid:263713:11156
SDR 200 3L O BS CROSS 2.7m kuid:263713:11157
SDR 200 3L U BS CROSS 2.7m kuid:263713:11158
SDR 200 3L L BS CROSS 2.7m kuid:263713:11159
SDR 200 3L R BS CROSS 2.7m kuid:263713:11160
SDR 200 3L LU BS CROSS 2.7m kuid:263713:11161
SDR 200 3L UR BS CROSS 2.7m kuid:263713:11162
SDR 200 3L LR BS CROSS 2.7m kuid:263713:11163
SDR 200 3L SL BS CROSS 2.7m kuid:263713:11164
SDR 200 3L SP BS CROSS 6.5m kuid:263713:11165
SDR 200 3L SL BS CROSS 6.5m kuid:263713:11166
SDR 200 3L SLP BS CROSS 6.5m kuid:263713:11167
SDR 200 3L SP BS CROSS 2.7m kuid:263713:11168
SDR 200 3L SLP BS CROSS 2.7m kuid:263713:11169
SDR 300 3L O BS CROSS 2.7m kuid:263713:11170
SDR 300 3 L BS CROSS 2.7m kuid:263713:11171
SDR 300 3 U BS CROSS 2.7m kuid:263713:11172
SDR 300 3 R BS CROSS 2.7m kuid:263713:11173
SDR 300 3 LU BS CROSS 2.7m kuid:263713:11174
SDR 300 3 UR BS CROSS 2.7m kuid:263713:11175
SDR 300 3 LR BS CROSS 2.7m kuid:263713:11176
SDR 300 3 SL BS CROSS 2.7m kuid:263713:11177
SDR 300 3 SP BS CROSS 2.7m kuid:263713:11178
SDR 300 3 SLP BS CROSS 2.7m kuid:263713:11179
SDR 300 3L O BS CROSS 6.5m kuid:263713:11180
SDR 300 3 L BS CROSS 6.5m kuid:263713:11181
SDR 300 3 U BS CROSS 6.5m kuid:263713:11182
SDR 300 3 R BS CROSS 6.5m kuid:263713:11183
SDR 300 3 LU BS CROSS 6.5m kuid:263713:11184
SDR 300 3 UR BS CROSS 6.5m kuid:263713:11185
SDR 300 3 LR BS CROSS 6.5m kuid:263713:11186
SDR 300 3 SL BS CROSS 6.5m kuid:263713:11187
SDR 300 3 SP BS CROSS 6.5m kuid:263713:11188
SDR 300 3 SLP BS CROSS 6.5m kuid:263713:11189
SDR 200 3L O BS SIG 2.7m kuid:263713:11190
SDR 200 3L U BS SIG 2.7m kuid:263713:11191
SDR 200 3L L BS SIG 2.7m kuid:263713:11192
SDR 200 3L R BS SIG 2.7m kuid:263713:11193
SDR 200 3L LU BS SIG 2.7m kuid:263713:11194
SDR 200 3L LR BS SIG 2.7m kuid:263713:11195
SDR 200 3L UR BS SIG 2.7m kuid:263713:11196
SDR 200 3L TRAM O BS SIG 2.7m kuid:263713:11197
SDR 200 3L TRAM L BS SIG 2.7m kuid:263713:11198
SDR 200 3L TRAM U BS SIG 2.7m kuid:263713:11199
SDR 200 3L TRAM R BS SIG 2.7m kuid:263713:11200
SDR 200 3L TRAM LU BS SIG 2.7m kuid:263713:11201
SDR 200 3L TRAM LR BS SIG 2.7m kuid:263713:11202
SDR 200 3L TRAM UR BS SIG 2.7m kuid:263713:11203
SDR 200 3L BUS BS SIG 2.7m kuid:263713:11204
SDR 200 3L SP BS SIG 2.7m kuid:263713:11205
SDR 200 3L SL BS SIG 2.7m kuid:263713:11206
SDR 200 3L SLP BS SIG 2.7m kuid:263713:11207
SDR 200 3L O BS SIG 6.5m kuid:263713:11210
SDR 200 3L U BS SIG 6.5m kuid:263713:11211
SDR 200 3L L BS SIG 6.5m kuid:263713:11212
SDR 200 3L R BS SIG 6.5m kuid:263713:11213
SDR 200 3L LU BS SIG 6.5m kuid:263713:11214
SDR 200 3L LR BS SIG 6.5m kuid:263713:11215
SDR 200 3L UR BS SIG 6.5m kuid:263713:11216
SDR 200 3L TRAM O BS SIG 6.5m kuid:263713:11217
SDR 200 3L TRAM L BS SIG 6.5m kuid:263713:11218
SDR 200 3L TRAM U BS SIG 6.5m kuid:263713:11219
SDR 200 3L TRAM R BS SIG 6.5m kuid:263713:11220
SDR 200 3L TRAM LU BS SIG 6.5m kuid:263713:11221
SDR 200 3L TRAM LR BS SIG 6.5m kuid:263713:11222
SDR 200 3L TRAM UR BS SIG 6.5m kuid:263713:11223
SDR 200 3L BUS BS SIG 6.5m kuid:263713:11224
SDR 200 3L SP BS SIG 6.5m kuid:263713:11225
SDR 200 3L SL BS SIG 6.5m kuid:263713:11226
SDR 200 3L SLP BS SIG 6.5m kuid:263713:11227
SDR 300 3L O BS SIG 6.5m kuid:263713:11230
SDR 300 3 U BS SIG 6.5m kuid:263713:11231
SDR 300 3 L BS SIG 6.5m kuid:263713:11232
SDR 300 3 R BS SIG 6.5m kuid:263713:11233
SDR 300 3 LU BS SIG 6.5m kuid:263713:11234
SDR 300 3 LR BS SIG 6.5m kuid:263713:11235
SDR 300 3 UR BS SIG 6.5m kuid:263713:11236
SDR 300 3 SP BS SIG 6.5m kuid:263713:11237
SDR 300 3 SL BS SIG 6.5m kuid:263713:11238
SDR 300 3 SLP BS SIG 6.5m kuid:263713:11239
SDR 300 3L O BS SIG 2.7m kuid:263713:11240
SDR 300 3 U BS SIG 2.7m kuid:263713:11241
SDR 300 3 L BS SIG 2.7m kuid:263713:11242
SDR 300 3 R BS SIG 2.7m kuid:263713:11243
SDR 300 3 LU BS SIG 2.7m kuid:263713:11244
SDR 300 3 LR BS SIG 2.7m kuid:263713:11245
SDR 300 3 UR BS SIG 2.7m kuid:263713:11246
SDR 300 3 SP BS SIG 2.7m kuid:263713:11247
SDR 300 3 SL BS SIG 2.7m kuid:263713:11248
SDR 300 3 SLP BS SIG 2.7m kuid:263713:11249

W „napisach końcowych” podziękowania dla dwóch osób z Polish Trainz Team Forum:

– Jacek: za rzucenie pomysłu, bez tego tych dodatków by po prostu nie było,

– Żółwik (aka Rzuf aka włóŻ) – za kilka pomysłów na usprawnienie i za zdjęcie tarczy kontrastowej, którego użyłem.


Paczka przeznaczona jest dla TRS2006-TANE.

Pobierz plik/download file: